System Comarch Optimed NXT wzmocni Grupę Centrum CBT

System Comarch Optimed NXT został dostosowany do indywidualnych potrzeb Centrum CBT, co stanowi potwierdzenie jego elastyczności.

Centrum CBT, grupa placówek medycznych, świadczących usługi psychiatryczne, psychologiczne i psychoterapeutyczne, wybrało nowoczesny system Comarch Optimed NXT do kompleksowego zarządzania organizacją. Decyzja ta stanowi kluczowy krok w procesie cyfryzacji, umożliwiając Centrum CBT elastyczne i efektywne zarządzanie swoimi placówkami oraz danymi pacjentów.

Grupa Centrum CBT jest jednostką opieki zdrowotnej z ponad 20-letnim doświadczeniem na polskim rynku. Tworzy ją zespół ponad 335 specjalistów, obsługujących około 100 tysięcy pacjentów w 6 miastach w Polsce. Świadczy zarówno usługi komercyjne, jak i w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ).

Decyzja o wyborze Comarch Optimed NXT wynika z potrzeby kompleksowego wsparcia dla pacjentów oraz efektywnego zarządzania danymi na każdym etapie leczenia. System ten zapewnia dostęp do danych klinicznych, umożliwia zrozumienie stanu zdrowia populacji oraz wspiera świadczenia opieki cyfrowej.

– W obszarze opieki zdrowotnej inwestycje w systemy elektronicznej dokumentacji medycznej są niezwykle istotne. Zapewnią one bowiem dostęp do danych klinicznych, pozwalają na zrozumienie stanu zdrowia populacji i umożliwiają świadczenia opieki cyfrowej w coraz większym spectrum użycia. Rozwiązania te powinny być przyjazne dla użytkowników i dostarczać im wartości. Udane wdrożenie tak fundamentalnej zmiany wymaga istotnych zmian organizacyjnych, dojrzałej kultury całej organizacji oraz odpowiedniego środowiska IT. Niezwykle cieszę się, że w tym złożonym procesie możemy liczyć na doświadczonego partnera jakim jest Comarch S.A. – mówi Joanna Szyman, prezeska zarządu Centrum CBT.

Optymalne dostosowanie systemu Comarch Optimed NXT do indywidualnych potrzeb Centrum CBT stanowi potwierdzenie jego elastyczności oraz zdolności do efektywnego wspierania placówek medycznych w dynamicznym środowisku opieki zdrowotnej.

Informatyzacja to nie koszt, ale inwestycja>>>

– Jesteśmy dumni, że Centrum CBT zaufało naszemu systemowi Comarch Optimed NXT w tym kluczowym etapie rozwoju. Nasze rozwiązanie nie tylko umożliwia elektroniczną dokumentację medyczną, ale również wspiera innowacyjne podejście do opieki psychiatrycznej, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży, czyli kierunku, w którym możemy wspólnymi siłami się rozwijać – mówi Marcin Romanowski, prezes zarządu Comarch Healthcare S.A., wiceprezes zarządu Comarch S.A. – Wierzymy, że nasze rozwiązanie przyczyni się do dalszego rozwoju Centrum CBT, umożliwiając sprawną cyfrową transformację i podnosząc jakość opieki psychiatrycznej – dodaje.

Grupa Centrum CBT to sieć przychodni działających w 6 miastach w Polsce – w Warszawie, w Legionowie, w Otwocku, w Gdańsku, w Gdyni oraz w Łodzi). Grupa Centrum CBT oferuje opiekę psychiatryczną, psychologiczną i psychoterapeutyczną dla dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Unikalną wartością Grupy CBT jest Szkoła Psychoterapii, prowadząca obecnie szkolenie dla ponad 700 studentów, która działa od 2002 roku i posiada rekomendacje Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB), które jest członkiem European Association for Behavioural and Cognitive Therapies (EABCT). Szkoła zatrudnia ponad 60 pracowników dydaktycznych.

Wyzwania e-zdrowia, czyli jak efektywnie wprowadzać cyfrowe rozwiązania>>>

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki, między innymi w telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usługach, IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach, między innymi  Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT, między innymi Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard.

Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości około 15 procent przychodów w projekty innowacyjne. W 2022 roku nakłady na prace R&D wyniosły prawie 400 mln zł. Obecnie Comarch zatrudnia ponad 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.