Realizujemy długofalową strategię rozwoju

Fizjoterapia, sport i medycyna to trzy filary działalności FizjoSportMed.

Sebastian Pisarek, członek zarządu Centrum Medycznego FSM

Centrum Medyczne FSM ma ambitne plany rozwoju i realizuje długofalową strategię. Składa się ona z kilku etapów, które dotyczą między innymi rozwijania placówek medycznych, stworzenia programu szkoleniowego oraz powołania ogólnopolskiej grupy podmiotów o podobnym profilu działania. Nadrzędną ideą, której służy strategia, jest oferowanie wysokiej jakości świadczeń zdrowotnych.

Nazwa Centrum Medycznego FSM – FizjoSportMed czyli Fizjoterapia, Sport i Medycyna to trzy filary naszej działalności i obszary, w których zapewniamy pacjentom opiekę. Nasze logo to tarcza składająca się z trzech przenikających się kolorów, symbolizujących właśnie fizjoterapię, sport i medycynę.

Tworząc w roku 2016 naszą placówkę, wyszliśmy z założenia, że pacjent powinien mieć zapewnioną w jednym miejscu kompleksową opiekę na różnych płaszczyznach, ponieważ pozwoli to na powrót do pełnej sprawności lub pomoże znacząco poprawić komfort życia. Ważne jest również to, żeby pacjent nie był anonimowy i wiedział, że nad  jego zdrowiem czuwa nie jedna osoba, ale zespół specjalistów różnych dziedzin.

Lekarze pracujący w FSM mają świadomość, że długofalowa poprawa stanu zdrowia wymaga często zmiany sposobu życia, zaczynając od żywienia i suplementacji na aktywności fizycznej kończąc. Jest to proces,  który wymaga zmiany nawyków i tego uczymy pacjentów.

Gdy do placówki zgłasza się na przykład pacjent kwalifikujący się do zabiegu artroskopii stawu kolanowego, to często już przed operacją potrzebuje on rehabilitacji przedoperacyjnej. Kolejnym etapem jest operacja, a następnie rehabilitacja pooperacyjna. Ważna jest także zdrowa dieta i odpowiednia suplementacja. Etap rehabilitacji trwa od 6 do 12 miesięcy a po jej zakończeniu większość pacjentów zaczyna trening personalny. Podczas procesu rehabilitacji pacjentem opiekuje nie jedna osoba, ale zespół, na który składa się ortopeda, fizjoterapeuta, trener medyczny, dietetyk kliniczny, często również psychoterapeuta lub lekarz innej specjalizacji. Efekty takiego podejścia dają znakomite wyniki, gdyż pacjenci wychodzą z FSM w większości przypadków sprawniejsi niż przed operacją. To tylko jeden z wielu przykładów pokazujących, że nasza filozofia i podejście do leczenia, łączące działania na trzech obszarach, może długofalowo poprawić komfort i jakość życia.

Centrum Medyczne FSM należy do Pracodawców dla Zdrowia>>>

Po ośmiu latach działania zgodnie z przyjętymi zasadami z małej placówki rozwinęliśmy się w największe centrum rehabilitacyjne we Wrocławiu, a nasza długoterminowa strategia, będąca odpowiedzią na potrzeby pacjentów, wynika także z chęci szerzenia naszych wartości, nie tylko na rynku  lokalnym, ale również w skali całego kraju.

Nasza strategia rozwoju, zaplanowana do roku 2030 zawiera wiele elementów, w skrócie przedstawiam cztery najważniejsze obszary.

1. Rozwój pierwszej placówki

Ważnym elementem strategii jest dalszy rozwój flagowej placówki centrum, zlokalizowanej we Wrocławiu przy ulicy Życzliwej 13c. Planujemy poszerzenie oferty konsultacji lekarskich przez włączenie dodatkowych specjalizacji, co pozwoli na kompleksową opiekę nad pacjentami. Poza tym, sala fizjoterapii zostanie doposażona w najnowocześniejszy dostępny na rynku sprzęt diagnostyczny. Dzięki temu pacjenci będą mogli korzystać z najbardziej zaawansowanych metod leczenia i diagnostyki, co znacząco wpłynie na  efektywność terapii.

2. Powołanie Akademii FSM

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych specjalistów, jesteśmy na zawansowanym etapie tworzenia Akademii FSM. Będzie ona oferować programy szkoleniowe dla fizjoterapeutów, prowadzone przez doświadczonych lekarzy ortopedów, neurologów, osteopatów, fizjoterapeutów oraz trenerów. Program szkoleń, nad którym pracujemy już od kilku lat, ma na celu przekazanie młodym adeptom fizjoterapii praktycznej wiedzy i narzędzi niezbędnych do efektywnej i skutecznej pracy z pacjentem.

Akademia będzie stanowić również „kuźnię talentów” zarówno dla naszej obecnej placówki, jak i tych, które zamierzamy otwierać. W ramach Akademii FSM planujemy rozszerzyć naszą współpracę z Akademią Wychowania Fizycznego we Wrocławiu oraz nawiązać współpracę z innymi ośrodkami akademickimi kształcącymi fizjoterapeutów. 

3. Nowe placówki we Wrocławiu​

Rozwój sieci placówek jest kolejnym ważnym elementem strategii. Centrum Medyczne FSM planuje otworzenie kolejnych placówek we Wrocławiu. Dzięki temu pacjenci z innych części miasta zyskają łatwiejszy dostęp do wysokiej jakości opieki fizjoterapeutycznej, medycznej oraz sportowej. Nowe placówki będą wyposażone w najnowsze technologie i oferować będą usługi na najwyższym poziomie, co zapewni pacjentom kompleksowe i spersonalizowane podejście do leczenia.

Nie zapadła jeszcze decyzja czy będzie to rozwój wolniejszy, ale oparty wyłącznie o środki własne, czy szybszy, do realizacji którego będzie potrzebny udział inwestora zewnętrznego.

4. Założenie pierwszej w Polsce grupy placówek medycznych o podobnym do naszego profilu działania

Ostatnim, spinającym wszystko w całość, elementem strategii rozwoju jest powołanie pierwszej w Polsce grupy placówek medycznych o podobnym do FSM profilu działania. Inicjatywa ta zakłada ustalenie i wdrożenie wspólnych standardów pracy, obsługi pacjenta, szkoleń pracowników oraz systemu informatycznego. Chcielibyśmy, aby grupę utworzyło około 10 placówek z innych dużych miast.

Kolejnym etapem będzie powołanie spółki akcyjnej, w której każdy z podmiotów z grupy będzie udziałowcem. W ramach spółki zakładamy stworzenie wspólnego logo oraz rebranding  wszystkich placówek. Umożliwi to uzyskanie pozycji lidera ogólnopolskiej marki placówek medycznych o profilu fizjoterapeutyczno-medycznym. To ambitne przedsięwzięcie ma na celu  dalszą ekspansję już nie samego FSM, ale spółki akcyjnej o ogólnopolskim zasięgu, w której każdy z podmiotów założycielskich zachowa swoją suwerenność.

Taki model rozwoju sprawdził się w przypadku firm działających na rynku energetycznym, z którym byłem związany ponad dziesięć lat, pracując jako dyrektor sprzedaży a następnie członek zarządu w międzynarodowych korporacjach. Wprowadzając nowe marki na polski rynek, obserwowałem tworzenie się takich grup oraz przewagę i możliwości, jakie daje taka forma wspólnego rozwoju. Jestem przekonany, że sprawdzone rozwiązania należy powielać, zawłaszcza w tak rozproszonym obecnie rynku prywatnych podmiotów medycznych.

Przed nami dużo pracy. Zdajemy sobie sprawę, że nie są to proste zadania, ale posiadamy wiedzę oraz zespół, który wierzy w ich realizację. Jestem przekonany, że uda nam się znaleźć partnerów, którym bliskie są nasze wartości i z którymi uda nam się zrealizować ostatni punkt naszej strategii. Nie zapominamy przy tym, że wszystkie te przedsięwzięcia podejmujemy po to, by móc w jak najlepszy sposób pomagać pacjentom.