Do grona placówek emeis Polska, spełniających standardy zgodne z normą ISO 9001:2015, dołączyła Rezydencja Święta Jadwiga z Wrocławia. To oznacza, że już 11 na 15 ośrodków sieci wdrożyło międzynarodową normę dotyczącą systemów zarządzania jakością.
ISO 9001 to międzynarodowa norma dotycząca systemów zarządzania jakością (SZJ), która jest uznawana na całym świecie. Jej celem jest zapewnienie, że organizacje spełniają potrzeby swoich klientów oraz inne wymagania prawne i regulacyjne, przy jednoczesnym dążeniu do ciągłego doskonalenia. Dla emeis Polska, działającej w sektorze medycznym, wdrożenie tej normy jest kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości usług w zakresie rehabilitacji, opieki pielęgnacyjnej oraz ambulatoryjnej. Oznacza również, że wszystkie etapy świadczenia usług medycznych są poddawane systematycznemu nadzorowi i ocenie, a firma przestrzega regulacji dotyczących ochrony zdrowia, co jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i mieszkańców.
Zakres normy
Norma ISO 9001:2015 obejmuje szereg aspektów, które pomagają organizacjom w tworzeniu efektywnych systemów zarządzania jakością. Jej zakres obejmuje wszelkie procesy – od planowania, przez produkcję, aż po dostarczanie usług. Organizacje, które wdrożą standard, są zobowiązane do odniesienia się do różnych norm i przepisów prawnych, które mogą dotyczyć ich działalności.
-Wdrożenie normy ISO 9001 jest dla nas niezwykle ważne. Przygotowując się do wdrożenia przechodzimy wiele audytów, podczas których oceniane są kluczowe elementy, takie jak misja, strategia, polityka, cele, odpowiedzialności, procesy oraz udokumentowane informacje. Wdrożenie normy w naszej firmie jest nie tylko wymogiem, ale również strategicznym krokiem w kierunku zapewnienia wysokiej jakości usług medycznych. Dzięki systematycznemu podejściu do zarządzania jakością, możemy nie tylko spełniać oczekiwania pacjentów i mieszkańców, ale także dążyć do ciągłego doskonalenia naszych procesów i usług – mówi prezes zarządu emeis Polska Beata Leszczyńska.
Podstawowe zasady zarządzania jakością wg. normy ISO 9001:2015
- Orientacja na klienta – zapewnienie, że wymagania pacjentów są spełnione.
- Przywództwo – wspieranie kultury jakości.
- Zaangażowanie ludzi – mobilizacja pracowników do działania na rzecz podnoszenia jakości.
- Podejście procesowe – skuteczne zarządzanie procesami w organizacji.
- Doskonalenie – ciągłe dążenie do poprawy jakości.
- Podejmowanie decyzji w oparciu o dowody – korzystanie z danych do podejmowania decyzji.
- Zarządzanie relacjami – budowanie trwałych relacji z klientami i dostawcami.
Co oznacza wdrożenie certyfikatów ISO dla emeis Polska?
Wdrożenie norm zarządzania jakością, sumienne przestrzeganie ustalonych procedur i wprowadzanie koniecznych zmian, pozwala nie tylko na uzyskanie i zachowanie certyfikatu, ale realnie poprawia działanie organizacji. Wdrożenie ISO pozwala poprawić kompetencje pracowników i komunikację wewnętrzną. Jednak to, co jest najważniejsze w większości branż, to poprawa jakości oferowanych produktów lub usług. Zmianie na lepsze ulega także obsługa klienta – a w zasadzie pacjenta i mieszkańca – co jest niezwykle istotne w branży usług opiekuńczych.
Grupa emeis prowadzi kliniki zdrowia psychicznego, kliniki rehabilitacyjne, domy opieki, mieszkania wspomagane i opiekę domową w ponad 20 krajach (głównie w Europie) i zatrudnia ponad 76 000 pracowników. Jest notowana na giełdzie Euronext Paris.
emeis Polska oferuje prawie 1500 miejsc w nowoczesnych domach opieki dla seniorów zlokalizowanych na Mazowszu, w Chorzowie i we Wrocławiu, gdzie funkcjonują również mieszkania dla seniorów (tzw. assisted living) oraz w trzech klinikach rehabilitacyjnych: Międzylesie i Mazowia w Warszawie oraz Ostrowia w Wólce Ostrożeńskiej koło Garwolina.
Kliniki specjalizują się między innymi w rehabilitacji neurologicznej, ogólnoustrojowej i kardiologicznej. Pacjenci ze wszystkich grup wiekowych korzystają z rehabilitacji stacjonarnej podczas turnusów, które mogą trwać od 2 do 16 tygodni lub w formie ambulatoryjnej.
O pacjentów i mieszkańców dba ponad 1200-osobowy zespół: pielęgniarki i opiekunki, fizjoterapeuci, lekarze, terapeuci zajęciowi, logopedzi i psycholodzy, personel pomocniczy i administracyjny.