Kolejna nagroda dla kampanii #Odwołuję #Nie blokuję

Celem kampanii “#Odwołuję #Nie blokuję” jest  budowanie świadomości społecznej w kwestii nieodwoływanych wizyt lekarskich.

Kampania #Odwołuję #Nie blokuję została nagrodzona w konkursie Effective Media&Marketing Awards w kategorii Health Care and Wellness. Pracodawcy dla Zdrowia są partnerem merytorycznym kampanii.

Kampania została zainicjowana przez Centrum Medyczne CMP w roku 2022, a jej drugą edycję zainaugurowano we wrześniu 2023 roku. Akcja zgromadziła wielu partnerów -placówki i jednostki medyczne zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego.

Z danych resortu zdrowia wynika, że co roku nie dochodzi do około 17 milionów wizyt lekarskich, które wcześniej nie zostały odwołane. Znacznie obciąża to system opieki, generując kolejki i zabierając miejsce pacjentom w trudnej sytuacji zdrowotnej.

Celem kampanii “#Odwołuję #Nie blokuję” jest  budowanie świadomości społecznej w kwestii nieodwoływanych wizyt lekarskich oraz szerzenie wiedzy o konieczności takiego działania. To jeden z kroków  usprawnienia systemu.

Pierwsza edycja inicjatywy przyniosła widoczne rezultaty, ponieważ w instytucjach, które w pierwszym roku przyłączyły się do akcji, liczba nieodwoływanych wizyt spadła od kilku do kilkudziesięciu procent, a w Centrum Medycznym CMP statystyka now show poprawiła się o 25 procent w skali rok do roku.

Na jesień 2024 roku zapowiadana jest inauguracja trzeciej odsłony kampanii.

Emma Effective Media & Marketing Awards to nowy, międzynarodowy konkurs, który promuje najwyższe standardy działań marketingowych i docenia najlepsze praktyki. Premiuje przede wszystkim efektywność działań, ale docenia także przemyślaną strategię i kreację. Jego organizatorem jest Media Marketing Polska.