Comarch Punkt Diagnostyczny dla zdrowia pracowników

Dbanie o zdrowie pracowników warto zacząć od podstaw, czyli od profilaktyki, którą można realizować zdalnie.

Przedsiębiorcy sektora MŚP coraz chętniej stawiają na zdalną profilaktykę dostępną w miejscu pracy. Comarch Punkt Diagnostyczny to rozwiązanie umożliwiające szybką i dokładną kontrolę podstawowych parametrów zdrowia. Zestaw składa się z aplikacji mobilnej, która prowadzi użytkownika przez wszystkie etapy badań krok po kroku, oraz z urządzeń pomiarowych.

Dbanie o zdrowie pracowników warto zacząć od podstaw, czyli od profilaktyki, która dla wielu osób przez natłok codziennych obowiązków schodzi na dalszy plan. Do regularnych badań nie zachęcają także kolejki, dodatkowe opłaty czy dłuższy czas potrzebny na wizytę w placówce medycznej.

Profilaktyka może jednak łatwo zagościć w każdej przestrzeni biurowej pod postacią nowego benefitu pracowniczego – Comarch Punktu Diagnostycznego. Wystarczy zgłosić się do koordynatora projektu w biurze i skorzystać z dostępnych urządzeń pomiarowych.

– Przedsiębiorstwa, które najczęściej korzystają ze zdalnej opieki medycznej to przedsiębiorstwa nowoczesne, wysokorozwinięte. Zdalna opieka pozwala na szybką kontrolę stanu zdrowia, a przede wszystkim pokazuje, że firma dba o zwiększenie świadomości prozdrowotnej swoich pracowników – komentuje Kamila Bień, kierownik ds. rozwoju biznesu, Comarch S.A, w odcinku podcastu Comarch Apfino Przyśpiesz Biznes pt. „Jak zadbać o zdrowie i samopoczucie pracownika?”.

Dane zebrane przez urządzenia pomiarowe trafiają bezpośrednio do platformy Comarch e-Care 2.0 (wyrób medyczny certyfikowany na zgodność z Rozporządzeniem UE 2017/745), gdzie poddawane są analizie. Na koniec pacjent otrzymuje raport z wynikami badań oraz ich wstępną interpretacją na podany adres mailowy.

W Grupie Eurocash zdrowie i zadowolenie pracowników są priorytetem. Dlatego też podczas jednej  z wewnętrznych kampanii edukacyjnych personel miał okazję skorzystać z Punktu Diagnostycznego w mobilnej wersji.

Punkt Diagnostyczny cieszył się sporym zainteresowaniem wśród pracowników. Z badań skorzystało aż 50 osób. W Punkcie dostępnych było 6 urządzeń pomiarowych, czyli termometr, event EKG, ciśnieniomierz, pulsoksymetr, glukometr oraz waga z analizatorem ciała. Kampania promująca bezpłatne badania w lokalizacji trwała 2 dni, a chętni mogli zapisywać się na badania przez elektroniczny formularz lub zgłosić się osobiście, będąc w biurze.

Wyzwania e-zdrowia, czyli jak efektywnie wprowadzać cyfrowe rozwiązania>>>

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki, między innymi telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Z usług Comarch skorzystało dotychczas kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach, wśród nich między innymi Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2022 roku nakłady na prace R&D wyniosły prawie 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.