CMP oraz kampania #Odwołuję #Nie blokuję zgłoszone do nagrody IHF

Celem kampanii “#Odwołuję #Nie blokuję” jest  budowanie świadomości społecznej w kwestii nieodwoływanych wizyt lekarskich.

Centrum Medyczne CMP oraz zainicjowana przez tę jednostkę kampania edukacyjna “#Odwołuję #Nie blokuję” zostały zgłoszone do nagrody Światowej Federacji Szpitali w kategorii Doskonałość Operacyjna Szpitala. Pracodawcy dla Zdrowia są partnerem merytorycznym kampanii.

Kampania rozpoczęła się w roku 2022, a jej druga edycja zainaugurowana została we wrześniu 2023 roku. Zgromadziła wielu partnerów -placówki i jednostki medyczne zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego. Pokazała tym, jak wiele na tym polu jest do zrobienia.

Zgodnie z danymi Ministerstwa Zdrowia rocznie nie dochodzi do około 17 milionów wizyt lekarskich, które wcześniej nie zostały odwołane. Znacznie obciąża to system opieki, generując kolejki i zabierając miejsce pacjentom w trudnej sytuacji zdrowotnej.

Celem kampanii “#Odwołuję #Nie blokuję” jest  budowanie świadomości społecznej w kwestii nieodwoływanych wizyt lekarskich oraz szerzenie wiedzy o konieczności takiego działania. To jeden z kroków  usprawnienia systemu.

Już pierwsza edycja inicjatywy przyniosła widoczne rezultaty. W instytucjach, które w pierwszym roku przyłączyły się do akcji liczba nieodwoływanych wizyt spadła od kilku do kilkudziesięciu procent, a w Centrum Medycznym CMP statystyka now show poprawiła się o 25 procent w skali rok do roku.

Na jesień 2024 roku zapowiadana jest inauguracja trzeciej odsłony kampanii.