W 2024 roku przychody filaru zdrowie Grupy PZU wzrosły do prawie 1,9 mld zł, czyli o 18,1 procent. Poziom ten przekroczył wyznaczone cele roczne o 11,2 procent. Filar zdrowia jest jednym ze strategicznych obszarów Grupy PZU.
Wzrosty odnotowano zarówno w przychodach generowanych przez placówki medyczne z sieci PZU Zdrowie (o 15,8 procent r/r), jak i w ubezpieczeniach i abonamentach zdrowotnych (o 19,8 procent r/r). Pozytywnie na sprzedaż i rentowność wpływa stały wzrost liczby placówek własnych PZU Zdrowie w relacji do placówek partnerskich oraz ich rosnący udział w usługach świadczonych przez całą sieć.
PZU Zdrowie w roku 2024 otworzył cztery nowe własne placówki medyczne zlokalizowane w Bielsku-Białej, Toruniu oraz w Warszawie – na Białołęce i w Śródmieściu. Rozszerza również ofertę produktową dostępną w e-sklepie, gdzie pojawiła się możliwość zakupu ponad 30 szczepionek ochronnych przeciw różnym jednostkom chorobowym. Udostępniono też nową opcję modyfikacji zakresu opieki zdrowotnej za pomocą konfiguratora indywidualnych pakietów medycznych. Ofertę grupową PZU Zdrowie uzupełniło wdrożenie nowego na rynku rozwiązania – platformy wellbeingowej Wellmobile dla pracowników, która wspiera dobrostan pracowników poprzez edukację i możliwość konsultacji ze specjalistami.
Już 42,7 procent wizyt pacjenci PZU Zdrowie umawiają za pośrednictwem platformy samoobsługowej lub aplikacji mobilnej mojePZU. PZU uruchomił portal do odbioru wyników badań diagnostyki obrazowej. W roku 2024 wdrożono także oprogramowanie start-upu upmedic, wspomagające przygotowanie opisów badań diagnostyki obrazowej. Rozpoczęto pilotaż voicebotów, które wspierają pracę infolinii medycznej w procesie potwierdzania wizyt oraz zapobieganiu ich nieodwoływania na czas.
W sieci medycznej PZU Zdrowie jest obecnie 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.