Wzrost przychodów i zysków Diagnostyki w II kwartale 2025

Diagnostyka sfinalizowała trzy akwizycje w obszarze diagnostyki laboratoryjnej oraz trzy w diagnostyce obrazowej. Dalsza ekspansja na rynku diagnostyki obrazowej stanowi strategiczny priorytet zarządu spółki.

Grupa Diagnostyka uzyskała w II kwartale 2025 roku przychody z działalności operacyjnej w wysokości 593,4 mln zł, co oznacza wzrost o 22,5 procent w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wzrósł także (o 14,5 procent) zysk netto przypadający akcjonariuszom spółki dominującej i wyniósł 63,8 mln zł. Bardzo dobre wyniki to efekt silnego wzrostu organicznego oraz selektywnych przejęć.

– Za nami bardzo udany kwartał, w którym wzrost organiczny został napędzony zarówno rosnącym wolumenem badań, jak i wyższą średnią ceną pojedynczego badania. Wzrost średniej ceny wynikał z podwyżek cen w kanałach B2B i B2C, szczególnie w ramach badań histopatologicznych, co wspierane było poprzez pozytywny mix produktowy, oraz rozpoczęcia konsolidacji spółek działających w obszarze diagnostyki obrazowej. W kolejnych latach naszym celem pozostaje umacnianie pozycji w segmencie diagnostyki laboratoryjnej oraz dynamiczny rozwój w diagnostyce obrazowej – komentuje Jakub Swadźba, współzałożyciel i prezes zarządu Diagnostyka S.A.

W II kwartale 2025 roku Diagnostyka odnotowała wzrost wolumenu badań o 7,7 procent w stosunku do roku poprzedniego, do poziomu 43,7 milionów, a średnia cena badania wzrosła o 10,9 procent.

Średnia cena badania w diagnostyce laboratoryjnej wyniosła w minionym kwartale 12,8 zł, a w diagnostyce obrazowej 197,7 zł. W II kwartale 2025 Grupa sfinalizowała trzy akwizycje w obszarze diagnostyki laboratoryjnej oraz trzy w diagnostyce obrazowej. Dalsza ekspansja na rynku diagnostyki obrazowej stanowi strategiczny priorytet zarządu spółki. Rosnące znaczenie diagnostyki obrazowej – szczególnie w segmencie B2B – przełożyło się na wzrost udziału tego segmentu w strukturze przychodów. W II kwartale 2025 klienci B2B stanowili 62,7 procent przychodów Grupy, wobec 60,9 procent rok wcześniej.

-Obecnie prowadzimy kolejne rozmowy akwizycyjne i jesteśmy w kontakcie z kilkoma potencjalnymi celami. Jak zawsze w procesach M&A nie wszystkie negocjacje kończą się transakcją, jednak zakładamy, że w tym roku możliwa jest finalizacja kolejnych przejęć w diagnostyce obrazowej – mówi Jakub Swadźba.

Grupa konsekwentnie osiąga bardzo dobre wyniki finansowe, co potwierdza skuteczność przyjętej strategii rozwoju. W zeszłym kwartale Diagnostyka odnotowała wolne przepływy pieniężne (FCF)2) na poziomie 164,1 mln zł wobec 100,1 mln zł rok wcześniej, co potwierdza dużą zdolność spółki do generowania gotówki i finansowania dalszego wzrostu ze środków własnych.

-Wyniki w II kwartale 2025 roku odzwierciedlają naszą zdolność do budowania długoterminowych relacji z klientami przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej rentowności operacyjnej. Koszty działalności operacyjnej wykazują niższą dynamikę w stosunku do roku ubiegłego w porównaniu do przychodów z tytułu umów z klientami w II kwartale 2025 roku, co przełożyło się na poprawę rentowności. Marża Recurring EBITDA3) wzrosła w tym okresie o 0,5 p.p. rdr, osiągając poziom 26 procent – mówi Paweł Chytła, wiceprezes zarządu ds. finansowych Diagnostyka S.A.

W maju 2025 uruchomiony został nowy program Moje Zdrowie, który – podobnie jak zakończony program 40 PLUS – wymaga czasu na właściwą komunikację oraz budowanie świadomości społecznej. Diagnostyka nie pełni w nim roli bezpośredniego wykonawcy, dlatego na obecnym etapie trudno jednoznacznie ocenić jego wpływ na wyniki sprzedażowe Grupy. Mając jednak na uwadze pozytywne doświadczenia związane z programem 40 PLUS, spółka z optymizmem patrzy na dalszy rozwój nowej inicjatywy.

Grupa wzmacnia pozycję w obszarze diagnostyki laboratoryjnej, wygrywając przetargi w ramach nowego Programu Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, co wpisuje się w strategiczne działania na rzecz rozwoju usług profilaktycznych i zwiększania dostępności nowoczesnej diagnostyki.

Równolegle Grupa rozwija działalność w obszarze diagnostyki kompleksowej, z przekonaniem, że program Longevity+ to przyszłość opieki zdrowotnej – opartej na podejściu holistycznym i dostosowanej do indywidualnych potrzeb pacjentów. Longevity+ wpisuje się w długoterminową strategię Grupy, wspierając misję promowania profilaktyki zdrowotnej oraz oferowania usług najwyższej jakości, które wspierają zdrowie i długowieczność.