Lux Med Szpital Gdańsk przystąpił do kampanii społecznej #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE, której celem jest zwiększenie efektywności zarządzania wizytami medycznymi oraz skrócenie kolejek w systemie ochrony zdrowia.
Niestawienie się pacjentów na zaplanowane wizyty bez wcześniejszego odwołania to wyzwanie, które dotyka zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego. Wpływa na wydłużenie kolejek, niewykorzystanie dostępnych terminów oraz ograniczenie dostępu do specjalistycznej opieki medycznej.
-Jako placówka medyczna czujemy odpowiedzialność za tworzenie lepszych standardów w opiece zdrowotnej. Wspieramy rozwiązania, które pomagają w poprawie dostępności wizyt i efektywnym wykorzystaniu czasu specjalistów. Wiemy, jak istotna jest współpraca wszystkich stron – zarówno pacjentów, jak i instytucji medycznych – w budowaniu bardziej wydajnego systemu. Wierzymy, że wspólne działania – placówek medycznych, organizacji zdrowotnych oraz samorządów – mogą skutecznie przeciwdziałać tym wyzwaniom. Udział w kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE to wyraz naszej odpowiedzialności za system zdrowia oraz za pacjentów, którzy czekają na niezbędną pomoc – oświadcza szpital.
Lux Med Szpital Gdańsk (przedtem Szpital Swissmed) zlokalizowany jest w Gdańsku, przy ulicy Wileńskiej 44. Dostępna jest tutaj szeroka oferta świadczeń w zakresie ginekologii, położnictwa i neonatologii, ortopedii, okulistyki, chirurgii ogólnej, proktologii, laryngologii, chirurgii plastycznej, gastroenterologii, chirurgii dziecięcej, chirurgii onkologicznej, neurochirurgii, urologii i andrologii. Placówka prowadzi także kilkadziesiąt poradni specjalistycznych.
Szpital wprowadza nowoczesne technologie medyczne. W maju 2024 został tutaj po raz pierwszy wykonany DIEP, czyli innowacyjnych zabieg z zakresu chirurgii rekonstrukcyjnej piersi z wykorzystaniem tkanki pochodzącej z powłok brzusznych. Przeprowadzane są tutaj także operacje z wykorzystaniem robota. Placówka należy do Grupy Lux Med od 2021 roku.
Kampania #odwoluje #nieblokuje została zainicjowana w roku 2022 przez Centrum Medyczne CMP. W ramach akcji zorganizowane zostały debaty i konferencje, działają liczniki nieodwołanych wizyt, a także przygotowano Karty Dobrych Praktyk przeznaczone dla pacjentów oraz dla placówek medycznych.
Dzięki kampanii liczba nieodwołanych wizyt w niektórych placówkach spadła nawet o 40 procent. Akcja dotarła do 10 milionów odbiorców, łącząc ponad 800 podmiotów ze środowiska medycznego, zarówno z sektora publicznego jak i prywatnego.
Obecnie trwa jej trzecia edycja, która została zainaugurowana 2 października 2024 roku podczas konferencji w siedzibie Ministerstwa Zdrowia.
Pracodawcy dla Zdrowia są partnerem akcji.