Grupa Lux Med otrzymała po raz kolejny tytuł Top Marka 2024 i została najsilniejszą medialnie marką w kategorii „Sieci – opieka medyczna” w badaniu magazynu Press oraz Instytutu Monitorowania Mediów.
Tegoroczne badanie Top Marka objęło ponad 1,4 miliona tekstów prasowych, 11,9 miliona publikacji internetowych oraz 18,2 miliona postów z Facebooka, Instagrama, X i YouTube’a, opublikowanych od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku. Wyniki obejmują 50 rankingów branżowych i 500 brandów uszeregowanych według siły marki.
W kategorii farmacja najsilniejszą marką okazała się Neuca, w kategorii ubezpieczenia – PZU, w kategorii konsulting – Deloitte, w kategorii portale internetowe – onet.pl, a w kategorii hotele – Hilton.
Podobnie jak w latach poprzednich badanie rozpoczęto od wytypowania 50 branż, o których pisano najczęściej. Łącznie zweryfikowano przekaz dotyczący aż 830 firm. Najczęściej poruszane we wzmiankach o większości branż tematy dotyczyły polityki i jej wpływu na otoczenie, rozwoju sztucznej inteligencji, zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko naturalne oraz równości płci i praw kobiet.
W badaniu zastosowaniu kilka wskaźników, takich jak impact, czyli dotarcie wzmianki o marce na podstawie danych o konsumpcji medium, indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku, który odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce, oraz siła marki oznaczająca ostateczną wartość decydującą o miejscu w rankingu. Stanowi ona indeks kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.
– Cieszymy się, że nasze starania o dotarcie z rzetelnym przekazem do mediów zostały docenione. To dla nas ważne wyróżnienie, które pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku, a także motywacja do szukania nowych rozwiązań na dzielenie się wartościowymi treściami z zakresu szeroko pojętego zdrowia – komentuje Grupa Lux Med.