Instytut Medycyny Pracy wspiera pracodawców i menedżerów

Udostępnione przez Instytut poradniki stanowią praktyczne narzędzia, mające zastosowanie w zarządzaniu pracownikami.

Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi wspiera pracodawców i menedżerów poprzez udostępnianie im praktycznych materiałów dotyczących integracji społecznej w miejscu pracy oraz wspierania dobrostanu pracowników. Oferuje także bezpłatne konsultacje, przeznaczone dla firm zlokalizowanych w Polsce.

Eksperci Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi opracowali i dostosowali do polskich warunków poradniki, które powstały w ramach międzynarodowego projektu CHRODIS PLUS, finansowanego przez UE, przeznaczone dla pracodawców i menedżerów zarządzających kwestiami zdrowia i wellbeingu w organizacjach.

Poradniki stanowią praktyczne narzędzia, mające zastosowanie w zarządzaniu pracownikami.

Pierwszy z poradników pt. „Promowanie integracji społecznej oraz wsparcie zdolności do pracy osób z chorobami przewlekłymi” przedstawia pracodawcom korzyści płynące z zatrudniania, integracji społecznej, pozostania w pracy i reintegracji osób z chorobami przewlekłymi. Materiały te pozwolą stworzyć środowisko ułatwiające osiąganie pożądanych wyników w zakresie wydajności, satysfakcji z pracy i zaangażowania.

Opracowanie do pobrania dostępne jest tutaj>>>

W drugim z poradników pt. „Wspieranie dobrostanu, zdrowia i aktywności zawodowej pracowników – pakiet rozwiązań dla zakładów pracy” przedstawiono wyzwania, które międzynarodowi eksperci uznali za kluczowe dla zdrowia populacji pracującej w krajach Unii Europejskiej. Należą do nich – odżywianie się, aktywność fizyczna, ergonomia, stres i kondycja psychiczna, regeneracja po pracy, atmosfera pracy oraz palenie tytoniu i konsumpcja alkoholu.

Każde z tych wyzwań może być skutecznie zaopiekowane w zakładach pracy – z korzyścią dla zdrowia i dobrostanu pracowników, jak również lepszego funkcjonowania organizacji. Można to osiągnąć przez podjęcie i integrację działań z czterech obszarów:

1) wzmacnianie wiedzy i umiejętności

2) tworzenie wspierającego środowiska pracy

3) budowanie wewnętrznej polityki prozdrowotnej oraz

4) motywowanie personelu do dbania o zdrowie.

W poradniku zawarto konkretne propozycje działań w tych obszarach, w odniesieniu do każdego z przywołanych wyzwań. Materiał może służyć jako praktyczne narzędzie do planowania skutecznych interwencji wspierających zdrowie pracowników. Można też wykorzystać je podczas „remanentu” wdrożonych już rozwiązań, by zobaczyć, na ile są one kompleksowe, spójne i zintegrowane – co jest jednym z kluczowych warunków ich skuteczności.

Opracowanie do pobrania dostępne jest tutaj>>>

Instytut Medycyny Pracy zachęca do pobrania i korzystania z poradników. Służy także wsparciem konsultacyjnym swoich ekspertów. Bezpłatne konsultacje, z których mogą korzystać wszystkie firmy zlokalizowane w Polsce, niezależnie od ich wielkości, formy i profilu działalności, dotyczą planowania, doskonalenia działań, oceny przebiegu i efektów programów zarządzania zdrowiem starzejących się pracowników.

Wsparcie dotyczy także metod oceny fizycznego obciążenia pracą, oceny ergonomicznej stanowisk pracy, oceny ryzyka zawodowego oraz innych zagadnień. Instytut prowadzi także działania edukacyjne i konsultacyjne przeznaczone dla profesjonalistów służby medycyny pracy.

Link do Centrum Konsultacyjnego>>>