Enel-Med: wzrost przychodów z abonamentów i świadczeń w ramach NFZ

Centrum Medyczne Enel-Med S.A. istnieje od 1993 roku. Prowadzi w całej Polsce kilkadziesiąt własnych placówek.

Centrum Medyczne Enel-Med zanotowało w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku wzrost wpływów z abonamentów, usług komercyjnych świadczonych dla pacjentów indywidualnych oraz usług finansowanych w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Wpływy z abonamentów (Enel-Care oraz Medi Care) miały w tym okresie wartość 276 mln zł,  co stanowi 61 procent ogólnej sprzedaży. W zakresie usług komercyjnych świadczonych dla pacjentów indywidualnych (FFS) zanotowano w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku wzrost o 23 procent (do 106 mln zł) w stosunku do analogicznego okresu roku 2022.

Wzrost przychodów dotyczył także umów z NFZ (o 67 procent) oraz umów z towarzystwami ubezpieczeniowymi (o 66 procent).

Całe przychody ze sprzedaży Grupy Enel-Med w ciągu trzech kwartałów 2023 wyniosły 454 mln zł, czyli o 26 procent więcej niż rok wcześniej. Odnotowano zysk netto w wysokości 485 tys. zł (rok wcześniej była to strata w wysokości prawie 30 mln zł).

W roku 2023 Enel-Med otworzył dwie placówki w Warszawie – w wieżowcu Widok Towers przy Alejach Jerozolimskich oraz w centrum handlowym Wesfield Arkadia przy Alei Jana Pawła II.

Sieć enel-med tworzą: 31 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej Estell, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

Centrum Medyczne Enel-Med S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych.