Najnowsza edycja badania satysfakcji, które co roku przeprowadzane jest wśród mieszkańców domów opieki emeis oraz ich bliskich, przyniosła wzrosty w kluczowych obszarach – zaufanie osiągnęło poziom 97,8 procent, a satysfakcja – 96,5 procent. Ocena ogólna rośnie z roku na rok już od kilku lat. Tak wysoki poziom zadowolenia jest dla firmy powodem do dumy, a jego utrzymanie ogromnym zobowiązaniem i wyzwaniem dla wszystkich zespołów.
Zarówno mieszkańcy, jak i rodziny wyżej niż w 2023 roku ocenili również poszczególne obszary funkcjonowania ośrodków: warunki zamieszkania (95,1 procent), wsparcie i opieka (94,1 procent), życie społeczne (93,2 procent) oraz catering (86,7 procent).

Jednym z kluczowych wyników badania jest wskaźnik rekomendacji Net Promotor Score (NPS), czyli narzędzie oceny „lojalności klientów danej firmy”, który w ubiegłorocznej edycji wyniósł +58. Wartości wskaźnika wahają się pomiędzy -100 (każdy z badanych jest krytykiem danej marki i nie poleca jej innym), a +100 (każdy badany promuje markę i jest gotowy polecić ją znajomym). Wartości dodatnie NPS uznawane są za wynik dobry, a wartości powyżej +50 to wynik doskonały.
Najwyżej ocenione aspekty pobytu w domu opieki to „komfort pokoju” i „poszanowanie prywatności” (po 100 procent), a także „jakość i życzliwość” oraz „utrzymanie i czystość przestrzeni wspólnych” (po 98 procent). Ocenę maksymalną otrzymały również „jakość odpowiedzi na różne zapytania” i „jakość usług dodatkowych”, a niewiele niższą „uprzejmość i uważność personelu” (97,4 procent) oraz „jakość opieki” (95,5 procent). W obszarze życie społeczne najwyżej oceniono „informacje na temat życia i aktywności w domu opieki” (96 procent) i „jakość oraz różnorodność wydarzeń” (95 procent), natomiast w cateringu „jakość obsługi” (95,5 procent) oraz „uwagę i pomoc ze strony personelu podczas posiłku” (prawie 94 procent).

– Tak dobre wyniki są efektem naszych ciągłych starań w zakresie podnoszenia jakości usług oraz determinacji zespołów w spełnianiu oczekiwań mieszkańców naszych domów i ich bliskich. Jednak najbardziej cieszy mnie duża poprawa w stosunku do 2023 roku w dwóch obszarach: catering (z 78,1 procent do 86,7 procent) i życie społeczne (z 86,2 procent do 93,2 procent). Te wzrosty potwierdzają, że działania korygujące i zapobiegawcze, jakie podjęliśmy w ciągu minionego roku, przyniosły pożądany efekt – wzrost satysfakcji wśród odbiorców naszych usług. Możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że marka emeis w Polsce cieszy się dużym zaufaniem, zapewniając wysoką jakość usług i otaczając mieszkańców należytą troską. W najbliższym czasie skupimy się na poprawie w tych aspektach, które uzyskały najniższe – choć nadal wysokie (od 80 procent do 92 procent) – oceny, czyli: „uważność na ból”, „otwarcie domu na świat zewnętrzny”, „usługa prania” oraz „jakość i różnorodność posiłków” – powiedziała Beata Leszczyńska, prezeska zarządu emeis Polska.

Badanie satysfakcji zostało przeprowadzone w domach opieki emeis od 1 października 2024 do 15 listopada 2024 roku w 18 krajach. Zebrano w sumie prawie 21 400 kwestionariuszy wypełnionych przez rodziny i blisko 18 700 wypełnionych przez mieszkańców. Uczestnicy badania ocenili poszczególne kryteria usług, wyrazili swoje opinie i sugestie. Na podstawie wyników opracowany będzie, jak co roku, plan działań korygujących i doskonalących, który zostanie przedstawiony personelowi oraz respondentom.
emeis Polska jest liderem stacjonarnej opieki długoterminowej. Oferuje prawie 1500 miejsc w nowoczesnych domach opieki dla seniorów zlokalizowanych na Mazowszu, w Chorzowie i we Wrocławiu, gdzie funkcjonują również Mieszkania dla Seniorów (tzw. assisted living) oraz w trzech klinikach rehabilitacyjnych: Międzylesie i Mazowia w Warszawie oraz Ostrowia w Wólce Ostrożeńskiej koło Garwolina.
Kliniki specjalizują się między innymi w rehabilitacji neurologicznej, ogólnoustrojowej i kardiologicznej. Pacjenci ze wszystkich grup wiekowych korzystają z rehabilitacji stacjonarnej podczas turnusów, które mogą trwać od 2 do 16 tygodni lub w formie ambulatoryjnej.
Mieszkańcami rezydencji są seniorzy, którzy ze względu na wiek i stan zdrowia wymagają codziennego wsparcia i całodobowej opieki oraz osoby, które zakończyły pobyt w szpitalu po przebytej chorobie lub operacji, ale nie są jeszcze gotowe, by funkcjonować samodzielnie. Wśród podopiecznych są także osoby dotknięte tzw. chorobami otępiennymi, głównie w przebiegu choroby Alzheimera i Parkinsona.
O pacjentów i mieszkańców dba ponad 1200-osobowy zespół: pielęgniarki i opiekunki, fizjoterapeuci, lekarze, terapeuci zajęciowi, logopedzi i psycholodzy, personel pomocniczy i administracyjny.
W Polsce emeis oferuje usługi na oddziałach rehabilitacyjnych i w ośrodkach opiekuńczo-leczniczych w ramach NFZ oraz w formie pełnopłatnej. Firma jest częścią Grupy emeis, która prowadzi kliniki zdrowia psychicznego, kliniki rehabilitacyjne, domy opieki, mieszkania wspomagane i opiekę domową w ponad 20 krajach (głównie w Europie) i zatrudnia ponad 76 000 pracowników. Jest notowana na giełdzie Euronext Paris.