Centrum Medyczne CMP podczas Kongresu Światowej Federacji Szpitali w Rio de Janeiro otrzymało srebrny medal w kategorii „operational excellence” od IHF & Mastercard za kampanię #odwoluje #nieblokuje (#freetheblock #cancelyourslot), której celem jest skrócenie kolejek do lekarzy i zwiększenie dostępności do specjalistów.
Kampania otrzymała nominację w konkursie IHF w kategorii doskonałość operacyjna szpitali. CMP jest członkiem wspierającym Polskiej Federacji Szpitali, która reprezentuje Polskę w Europejskiej Federacji Szpitali HOPE oraz w Światowej Federacji Szpitali IHF, organizatora Kongresu.
W imieniu CMP z rąk Shankar Ram, szefa IHF statuetkę odebrał prezes Paweł Walicki.
47. Światowy Kongres Międzynarodowej Federacji Szpitali odbył się w Rio de Janeiro od 10 do 12 września 2024.
Do tegorocznych nagród IHF zgłoszono ponad 500 projektów, do finału trafiło 49, a nagrody otrzymało – 7. Przyznano złote, srebrne i brązowe medale oraz wyróżnienia w kilku kategoriach dotyczących jakości i bezpieczeństwa, doświadczeń pacjentów, efektywności kosztowej, dobrostanu pracowników oraz równości w dostępnie do opieki zdrowotnej.
Kategoria, w której wyróżniono CMP, była nową kategorią, dotyczyła ona doskonałości operacyjnej szpitala.
Paweł Walicki zaprezentował kampanię w panelu dyskusyjnym „Optimizing technology and workforce planning to transform care”, która odbyła się 11 września 2024.
Kampania #odwoluje #nieblokuje została zainicjowana przez Centrum Medyczne CMP w roku 2022, a jej drugą edycję zainaugurowano we wrześniu 2023 roku, kolejna rozpocznie się jesienią 2024. Akcja zgromadziła wielu partnerów -placówki i jednostki medyczne zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego.
Z danych resortu zdrowia wynika, że co roku nie dochodzi do około 17 milionów wizyt lekarskich, które wcześniej nie zostały odwołane. Znacznie obciąża to system opieki, generując kolejki i zabierając miejsce pacjentom w trudnej sytuacji zdrowotnej.
Celem kampanii “#Odwołuję #Nie blokuję” jest budowanie świadomości społecznej w kwestii nieodwoływanych wizyt lekarskich oraz szerzenie wiedzy o konieczności takiego działania. To jeden z kroków usprawnienia systemu ochrony zdrowia w naszym kraju.
Już pierwsza edycja inicjatywy przyniosła widoczne rezultaty. W instytucjach, które w pierwszym roku przyłączyły się do akcji liczba nieodwoływanych wizyt spadła od kilku do kilkudziesięciu procent, a w Centrum Medycznym CMP statystyka now show poprawiła się o 25 procent w skali rok do roku.
Pracodawcy dla Zdrowia są partnerem kampanii.