Pozytywne opinie mieszkańców domów emeis

W Domach opieki emeis co roku realizowane jest badanie oceny jakości usług, które pozwala respondentom ocenić ich poszczególne kryteria, wyrazić opinie i sugestie.

Firma emeis Polska, prowadząca sieć placówek opiekuńczych, przeprowadziła ankietę satysfakcji wśród swoich mieszkańców. Respondenci wysoko ocenili wiele aspektów dotyczących miejsc, w których przebywają. Najlepszy wynik dotyczył zapytania o komfort pokoju.

W tym zakresie 100 procent odpowiedzi brzmiało – „bardzo zadowolony”. Kolejne najwyżej ocenione aspekty to jakość opieki (96 procent), uprzejmość i uważność personelu (95 procent), uwaga i pomoc ze strony personelu podczas posiłku (95 procent) oraz dbałość o wygląd i potrzeby mieszkańca w zakresie pielęgnacji (94 procent).

Bliscy podopiecznych, którzy wypełnili ankietę, najwyżej ocenili: jakość opieki (93 procent wskazań na „bardzo zadowolony”), informacje na temat życia i aktywności w domu opieki (91 procent), uważność na ból (90 procent) oraz dostępność zespołu kierowniczego i częstotliwość spotkań (90 procent).

Ankieta obejmowała pytania o poziom zadowolenia – wyrażony w 4-stopniowej skali – z takich obszarów jak warunki zamieszkania, które obejmowały jakość i życzliwość podczas przyjęcia, utrzymanie i czystość pomieszczeń i przestrzeni wspólnych, możliwość dostosowania wyposażenia pokoju do potrzeb mieszkańca, komfort i czystość pokoju oraz usługi pralnicze.

Wsparcie i opieka były oceniana pod kątem uprzejmości i uważności personelu, dostępności personelu pielęgniarskiego, dbałości o wygląd mieszkańca, jakości opieki, uważności na ból. Oceniano także wyżywienie oraz życie społeczne, między innymi jakość i różnorodność animacji i wydarzeń, dostosowanie zajęć do stanu zdrowia oraz otwartość domów opieki na świat zewnętrzny.

-Bardzo się cieszę, że zarówno mieszkańcy, jak i rodziny wyraziły bardzo duże zadowolenie z jakości opieki. To aspekt, nad którym nieustannie pracujemy i chcemy doskonalić, co nasi podopieczni oraz ich bliscy widzą i doceniają. Jako lider branży czujemy się zobowiązani by mierzyć i monitorować jakość usług. Jesteśmy prekursorami gdyż jako kraj nie rozpoczęliśmy jeszcze działań w zakresie opracowania parametrów oceny jakości w opiece nad osobami starszymi, co – wg WHO – jest jednym z ważniejszych narzędzi do zapewnienia skutecznej i zrównoważonej opieki długoterminowej. Innym wysoko ocenianym i ważnym dla nas obszarem jest coraz częściej dostrzegana przez bliskich mieszkańców otwartość, życzliwość i chęć komunikacji naszych zespołów z rodzinami. Chcemy by mieli do nas pełne zaufanie, wiedzieli jakie wydarzenia i aktywności są organizowane w naszych Domach, mieli poczucie zapewnianego bezpieczeństwa oraz możliwość częstych kontaktów z personelem – powiedziała Beata Leszczyńska, prezeska zarządu emeis Polska.

Najniższe zadowolenie mieszkańcy wyrazili w zakresie jakości i różnorodności posiłków (w sumie 67 procent bardzo zadowolonych i zadowolonych) oraz zapewnienie posiłków tematycznych/okolicznościowych (70 procent).

W przypadku rodzin, najmniej ocen ‘bardzo zadowolony/zadowolony’ przyznano punktom – otwartość domu opieki na świat zewnętrzny (80 procent) oraz poziom przekazywanych informacji o stanie zdrowia bliskiej osoby (82 procent). Te obszary, jak również odpowiedzi na pytanie „Co jeszcze powinniśmy poprawić”, stają się częścią planów korygujących i doskonalących, których celem jest spełnienie oczekiwań mieszkańców i rodzin oraz podniesienie poziomu zadowolenia w kolejnej edycji badania.

Pacjenci, mieszkańcy i klienci emeis Polska mają możliwość osobistego wyrażania opinii w placówkach (ustnie lub pisemnie na Formularzu Opinii i Sugestii) lub w biurze zarządu. Opinie przyjmowane są również drogą elektroniczną, telefoniczną i pocztą. W Domach opieki co roku realizowane jest badanie oceny jakości usług: badanie satysfakcji, które pozwala respondentom ocenić poszczególne kryteria usług, wyrazić opinie i sugestie. Na podstawie wyników opracowywany jest plan działań korygujących i doskonalących, który przedstawiany jest również personelowi i respondentom.

emeis Polska jest liderem stacjonarnej opieki  długoterminowej. Oferuje prawie 1500 miejsc w nowoczesnych Domach opieki dla seniorów zlokalizowanych na Mazowszu, w Chorzowie i we Wrocławiu, gdzie funkcjonują również Mieszkania dla Seniorów (tzw. assisted living) oraz w trzech Klinikach rehabilitacyjnych: Międzylesie i Mazowia w Warszawie oraz  Ostrowia w Wólce Ostrożeńskiej koło Garwolina. Kliniki  specjalizują się między innymi w rehabilitacji neurologicznej, ogólnoustrojowej i kardiologicznej. Pacjenci ze wszystkich grup wiekowych korzystają z rehabilitacji stacjonarnej podczas turnusów, które mogą trwać od 2 do 16 tygodni lub w formie ambulatoryjnej.

Mieszkańcami Rezydencji są seniorzy, którzy ze względu na wiek i stan zdrowia wymagają codziennego wsparcia i całodobowej opieki oraz osoby, które zakończyły pobyt w szpitalu po przebytej chorobie lub operacji, ale nie są jeszcze gotowe, by funkcjonować samodzielnie. Wśród podopiecznych są także osoby dotknięte tzw. chorobami otępiennymi, głównie w przebiegu choroby Alzheimera i Parkinsona.

O pacjentów i mieszkańców dba ponad 1200- osobowy zespół: pielęgniarki i opiekunki, fizjoterapeuci, lekarze, terapeuci zajęciowi, logopedzi i psycholodzy, personel pomocniczy i administracyjny. W Polsce emeis oferuje usługi na oddziałach rehabilitacyjnych i w ośrodkach opiekuńczo- leczniczych w ramach NFZ oraz w formie pełnopłatnej.

Firma jest częścią Grupy emeis, która prowadzi kliniki zdrowia psychicznego, kliniki rehabilitacyjne, domy opieki, mieszkania wspomagane i opiekę domową w ponad 20 krajach (głównie w Europie) i zatrudnia 76 000 pracowników. Jest notowana na giełdzie Euronext Paris.