Nagroda dla Centrum Medycznego CMP za kampanię #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE

Konkurs „Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia” promuje skuteczność leczenia, wzmacnia pracę zespołową oraz skuteczną profilaktykę i edukację.

Centrum Medyczne CMP zostało laureatem VI edycji konkursu „Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia”, organizowanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer. Nagroda dotyczyła kampanii społecznej #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE, która została wyróżniona w kategorii – skuteczna profilaktyka i edukacja.

Organizatorzy podkreślili, że kampania w unikalny sposób angażuje zarówno pacjentów, jak i placówki medyczne w całym kraju, promując odpowiedzialne podejście do korzystania z usług zdrowotnych. Dzięki innowacyjnym działaniom projekt nie tylko przyciągnął uwagę opinii publicznej, ale także osiągnął znaczący zasięg medialny. Stanowi doskonały przykład tego, jak lokalna inicjatywa może przekształcić się w ogólnopolską akcję, łącząc nawet konkurencyjne placówki we wspólnym celu.  

Celem konkursu „Liderzy Zmian w Ochronie Zdrowia” jest promowanie skuteczności leczenia, wzmacniania pracy zespołowej oraz skutecznej profilaktyki i edukacji. Ma on za zadanie wyłonienie i docenienie placówek leczniczych, które rozwijają praktyki nakierowane na jak najlepszy efekt zdrowotny w stosunku do nakładów poniesionych na opiekę, czyli działają zgodnie z koncepcją Value Based Health Care (VBHC). Jury konkursowe docenia podmioty, które pomimo trudności związanych z prowadzeniem działalności, przodują w poszukiwaniu sposobów na zwiększanie wartości zdrowotnej.

Wyróżnienia przyznano także w kategoriach – zarządzanie jakością, zarządzanie kapitałem ludzkim, organizacja przyjazna pacjentowi, lider opieki otwartej, przestrzeń zorientowana na wartość zdrowotną oraz innowacje na rzecz zdrowia.
 
Kampania #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE została zainicjowana w roku 2022 przez Centrum Medyczne CMP i ma na celu zwrócenie uwagi na problem nieodwoływanych wizyt oraz planowych zabiegów.

Współorganizatorzy kampanii to: Medicover Polska, Centrum Medyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Lux Med, Centrum Medyczne Żelazna sp. z o.o., PZU Zdrowie, ZnanyLekarz, Kliniki.pl., Medidesk, Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie, Szpital Wolski im. dr Anny Gostyńskiej SPZOZ.
Patroni honorowi: Ministerstwo Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Rzecznik Praw Pacjenta, Miasto Stoleczne Warszawa, Unia Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza
Partnerzy merytoryczni: Polska Federacja Szpitali, Polskie Towarzystwo Koordynowanej Ochrony Zdrowia, Pracodawcy dla Zdrowia, Pracodawcy Medycyny Prywatnej (PMP), WE Patients Foundation / Fundacja MY Pacjenci, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacja Nie Widać Po Mnie, Naczelna Izba Lekarska.
Partnerzy technologiczni: drEryk
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Medonet, politykazdrowotna.com, RynekZdrowia.pl, Nasze Miasto, Strona Zdrowia, poradnikzdrowie.pl.

2 października 2024 podczas konferencji zorganizowanej w Ministerstwie Zdrowia została zainaugurowana III edycja kampanii.