Już wkrótce start IV edycji kampanii #ODWOŁUJE #NIEBLOKUJE

Dzięki kampanii liczba nieodwołanych wizyt w niektórych placówkach spadła nawet o 40 procent. Akcja dotarła do 10 milionów odbiorców, łącząc ponad 800 podmiotów.

29 października 2025 roku odbędzie się konferencja, podczas której nastąpi inauguracja IV edycji kampanii #odwołuje#nieblokuje. Wydarzenie będzie miało miejsce w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta, będzie także możliwy udział online.

Nieodwoływane wizyty to jedno z największych wyzwań systemu ochrony zdrowia, w roku 2024 z tego powodu w Polsce nie odbyło się ponad 1,36 miliona wizyt lekarskich tylko w 40 monitorowanych świadczeniach finansowanych przez NFZ.

Kampania #odwoluje #nieblokuje została zainicjowana w roku 2022 przez Centrum Medyczne CMP. W ramach akcji zorganizowane zostały debaty i konferencje, działają liczniki nieodwołanych wizyt, a także przygotowano Karty Dobrych Praktyk przeznaczone dla pacjentów oraz dla placówek medycznych.

10 czerwca 2025 w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta odbyła się premiera „Przewodnika po narzędziach do odwoływania wizyt”, przygotowanego w ramach kampanii.

Dzięki kampanii liczba nieodwołanych wizyt w niektórych placówkach spadła nawet o 40 procent. Akcja dotarła do 10 milionów odbiorców, łącząc ponad 800 podmiotów ze środowiska medycznego, zarówno z sektora publicznego jak i prywatnego.

Uczestnicy IV edycji ogólnopolskiej konferencji kampanii #odwoluje #nieblokuje, poświęconej efektywności systemu, odpowiedzialności pacjentów i cyfrowym rozwiązaniom poprawiającym dostęp do opieki, będą mogli poznać aktualne dane dotyczące skali nieodwoływanych wizyt, podsumowanie efektów trzech edycji kampanii oraz wnioski wynikające z pilotażu centralnej e-rejestracji. Przedstawione zostaną także rekomendacje i dobre praktyki dla placówek.

Link do rejestracji oraz szczegóły znajdują się tutaj>>>

Organizator kampanii: Centrum Medyczne CMP

Gospodarz konferencji: Rzecznik Praw Pacjenta

Współorganizatorzy kampanii: Lux Med, Medicover, PZU Zdrowie, ZnanyLekarz.pl

Patronat honorowy: Ministerstwo Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Pacjenta

Partnerzy kampanii: Polska Federacja Szpitali, Naczelna Izba Lekarska, Pracodawcy dla Zdrowia, Pracodawcy Medycyny Prywatnej (PMP), Centrum Medyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Centrum Medyczne Żelazna sp. z o.o., Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie, Szpital Wolski im. dr Anny Gostyńskiej SPZOZ, Warszawskie Centrum Opieki Medycznej „Kopernik” Sp. z o.o. , Państwowy Instytut Medyczny MSWiA, WE Patients Foundation / Fundacja MY Pacjenci, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polskie Towarzystwo Opieki Koordynowanej

Główny partner technologiczny: drEryk

Partner technologiczny: Comarch, MyDr

Partner wspierający: Medidesk

Partnerzy medialni kampanii: Rzeczpospolita, Medonet, politykazdrowotna.com, RynekZdrowia.pl, Polska Press Grupa, pacjenci.pl, Patient Experience Manager, Grupa Eurozet

Informacje na temat kampanii oraz materiały dla placówek medycznych dostępne są na stronie www.odwolujenieblokuje.pl