Grupa Lux Med na czele rankingu Top Marka 2025

Badanie objęło 17,1 milionów wpisów w mediach społecznościowych, 10,1 miliona przekazów na portalach oraz 1,3 miliona artykułów prasowych.

Grupa Lux Med ponownie znalazła się na czele opiniotwórczego rankingu Top Marka 2025 w kategorii „Sieci – opieka medyczna”. Największe polskie badanie medialności marek realizowane przez redakcję Press oraz Instytut Monitorowania Mediów IMM  dotyczyło 50 branż i 500 marek najsilniej widocznych w prasie, internecie oraz mediach społecznościowych.

– To dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, że w oczach naszych odbiorców – pacjentów, partnerów oraz mediów – Lux Med to synonim zaufania i jakości w ochronie zdrowia. Na ten wizerunek pracujemy każdego dnia – poprzez rzetelną i otwartą komunikację, profesjonalizm oraz gotowość do dialogu – komentuje Anna Rulkiewicz, prezeska Grupy Lux Med.

Badanie Top Marka 2025 objęło ponad 17,1 mln wpisów w mediach społecznościowych z Facebooka, Instagrama, X i YouTube’a, 10,1 mln przekazów na portalach internetowych oraz 1,3 mln artykułów prasowych opublikowanych od 1 lipca 2024 do 30 czerwca 2025 roku.

Aby wyłonić 500 najsilniejszych medialnie brandów w każdej z 50 branż, zweryfikowano przekazy dotyczące 1020 marek i firm. Kluczowym wskaźnikiem rankingu Top Marka jest medialna siła marki. Na to wielowymiarowe kryterium składają się wartości pozwalające najpełniej ocenić obecność brandów w mediach, czyli liczba wzmianek, dotarcie do odbiorców oraz ich indeks sentymentu.

Najważniejszą składową siły marki jest impact, czyli szacowane dotarcie informacji o marce, który wylicza się na podstawie danych o zasięgu medium. Wskaźnik ten uwzględnia także wiedzę o zwyczajach czytelników i odbiorców, wpływających na rzeczywisty odbiór treści oraz specyfikę poszczególnych mediów. Zebrane dane są analizowane także pod względem sentymentu, którego index obrazuje syntetyczny wskaźnik nastroju wzmianek o marce w mediach. Wskaźnik jest liczony poprzez kategoryzację przekazów według trzystopniowej skali wydźwięku: pozytywny, neutralny i negatywny dla każdej badanej marki.

W pierwszej dwudziestce rankingu najlepsze wyniki osiągnęły marki: Onet, WP i PKO Bank Polski. W pierwszej dziesiątce najbardziej widocznych marek znalazły się także: TVN, Interia, Polsat, Orlen, TVN24, PGE i Polsat News. W analizie sentymentu najwyższe indeksy uzyskały marki spoza sektora medialnego – eObuwie, Velux, Super-Pharm, Hebe oraz Notino.